| strona główna |
dzisiaj jest: 22-11-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 28.04.2004 ‹
 
   
ARCHIWUM

28.04.2004

CHRZEST I PRZEKAZANIE RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

W dniu 28 kwietnia 2004r. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się uroczystość chrztu statku Ro-Ro samochodowca do przewozu 6 tys. samochodów osobowych, który został zbudowany na zamówienie armatora Amber Maritime Limited z Wyspy Man.
 
Statek otrzymał nazwę AMBER ARROW, a matką chrzestną została Pani JOLANTA KWAŚNIEWSKA - żona Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.
 
Ceremonia chrztu celebrowana była przez: japońskiego duchownego Yoshida przy udziale zespołu Okada, Rabina Davida Lau - syna Naczelnego Rabina Izraela i ksiądza Krzysztofa Niedałtowskiego. W uroczystości uczestniczyła liczna grupa gości z kraju i zagranicy m.in. ministrowie, ambasadorzy, prezesi firm, władze województwa pomorskiego i władze samorządowe. Statek będzie czarterowany przez japońską firmę żeglugową K LINE - KAWASAKI KISEN KAISHA, LTD. Przewozić będzie samochody marki TOYOTA. Armator, pan Rami Ungar podczas uroczystości chrztu statku przekazał w darze, w dowód uznania dla Stoczni Gdynia S.A. i jej pracowników fabrycznie nowy ambulans ratownictwa medycznego marki Mercedes Sprinter z wyposażeniem zgodnym ze standardami Unii Europejskiej.
 
Ro - Ro samochodowiec "AMBER ARROW jest szóstym statkiem z serii 8168 (na jedenaście zakontraktowanych) o nośności 21 300 DWT do przewozu 6000 samochodów osobowych typu europejskiego lub 6600 standardowych samochodów japońskich. W dniu 27 kwietnia br. zostały podpisane dokumenty handlowe i oficjalne przekazanie statku armatorowi. Statek ten jest trzecim statkiem przekazanym w Grupie Stoczni Gdynia S.A. w bieżącym roku.
 
Statek "AMBER ARROW jest wielkogabarytowym, wielopokładowym (13 pokładów wewnętrznych) Ro-Ro samochodowcem, do którego załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Wyposażony jest w silnik główny firmy Wartsila - Cegielski typu 7 RTA 62 U o mocy 15 540 kW i obrotach 113 obr./min. Posiada najnowocześniejszy system nawigacyjny oraz automatyczne sterowanie wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych statku. Spełniać będzie wymogi zgodne z najnowszymi przepisami Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
 
Budowa tego statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany był przez armatora z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.
 
Samochodowiec będzie pływał na linii żeglugowej Europa - Japonia pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau. Ze Stoczni statek wypłynie w swój pierwszy rejs do Japonii.
 
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego.
 
Aktualnie w Stoczni Gdynia S.A. budowanych jest pięć statków: jeden kontenerowiec o pojemności 2670 TEU, dwa Ro - Ro samochodowce, statek wielozadaniowy typu Ro - Lo oraz masowiec wielozadaniowy.
 
Ogółem w 2004 roku Grupa Stoczni Gdynia przekaże armatorom 12 statków o wartości sprzedaży 470 mln USD.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |