| strona główna |
dzisiaj jest: 23-10-2018r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 02.08.2006 ‹
 
   
ARCHIWUM

02.08.2006

RO-RO SAMOCHODOWIEC W STOCZNI GDYNIA S.A. - CHRZEST TALII

2 sierpnia 2006r. w Stoczni Gdynia odbył się uroczysty chrzest Ro-Ro samochodowca zbudowanego dla armatora Ray Car Carriers Limited z Wyspy Man. Matką chrzestną "TALII" została Angelika Skaug - żona współwłaściciela norweskiej Grupy Wilh. Wilhelmsen Ingara Skauga - czołowego na światowym rynku operatora specjalizującego się w przewozie samochodów.
 
"TALIA" to czternasty statek z serii 8168 (na 19 zakontraktowanych). Jego nośność wynosi 21.300 DWT - ładowność 6.600 samochodów osobowych. Statek został wyczarterowany przez szwedzko-norweską firmę żeglugową "Wallenius Wilhelmsen" posiadającą ponad 150 Ro-Ro samochodowców (przewożą rocznie 4,6 mln aut). Od razu po chrzcie statek wpłynął w rejs. Będzie obsługiwał linię żeglugową Europa - Stany Zjednoczone pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau.
 
"TALIA" to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Rozmiary statku odpowiadają 10-piętrowemu i 10-klatkowemu blokowi mieszkalnemu. Łączna powierzchnia pokładów wynosi prawie 5,5 ha. Masa stali użytej do budowy kadłuba i wyposażenia statku to ponad 16 tys. ton. Natomiast łączna ilość farb zużytych do jego konserwacji wyniosła ponad 290 tys. litrów.
 
Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 m (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15.820 kW. Statek jest wyposażony w najnowocześniejszy system radiowo-nawigacyjny obejmujący m.in. automatyczny rejestrator danych z podróży, tzw. czarną skrzynkę oraz układy automatycznego sterowania wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi. Spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu. Warto podkreślić, że to właśnie za Ro-Ro samochodowiec z serii 8168 Stocznia Gdynia zdobyła nagrodę "Złotej Kotwicy" na XII Międzynarodowych Targach Morskich "BALTEXPO 2004".
 
Statek został zaprojektowany w stoczniowym biurze projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Głównym inżynierem budowy statku jest Wacław Frączek, kierownikiem biura budowy - Władysław Szczepkowski, a głównym technologiem - Grzegorz Werra. Jakość wykonania nadzorował Grzegorz Bury.
 
Budowa statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV). Jednostka finansowana była przez armatora, z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.
 
"TALIA" jest piątym statkiem przekazanym w 2006 r. przez Stocznię Gdynia S.A., a szóstym - przez Grupę Stoczni Gdynia. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje 6 statków: 2 kontenerowce o pojemności 2700-4500 TEU oraz 4 Ro-Ro samochodowce.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2018 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |