| strona główna |
dzisiaj jest: 23-12-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 04.10.2006 ‹
 
   
ARCHIWUM

04.10.2006

PRZEKAZANIE ARMATOROWI RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

4 pażdziernika 2006r. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się uroczystość przekazania Ro-Ro samochodowca o nazwie "DANUBE HIGHWAY".
 
W tym samym dniu zostały podpisane dokumenty handlowe i przekazanie statku armatorowi. Statek będzie czarterowany przez znanego armatora z Japonii "K-Line" (Kawasaki Kisen Kaisha, LTD).
 
Statek "DANUBE HIGHWAY" będzie przewoził samochody w obszarze Morza Japońskiego. Będzie pływał pod banderą Wysp Bahama.
 
Jest to trzecia jednostka z serii 8245 (na sześć zakontraktowanych) o nośności 7 750 DWT przystosowana do przewozu 2130 umownych samochodów osobowych japońskiego typu RT-43 (odpowiednik samochodu Nissan Bluebird). Statek zbudowany został na zamówienie firmy żeglugowej "RAY CAR CARRIERS LIMITED" z Wyspy Man.
 
Samochodowiec z tej serii jest wielkogabarytowym, wielopokładowym (8 pokładów wewnętrznych) Ro-Ro samochodowcem, do którego załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp rufowych o nośności 70 ton każda. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości ponad 25 metrów (licząc od dna statku). Znajdują się w niej również pomieszczenia mieszkalne dla 25 osób, w tym dla 23 oficerów i załogi.
 
Długość statku wynosi 148 m, szerokość 25 m, zanurzenie 7,90 m, a nośność (przy maksymalnym zanurzeniu) 7750 DWT. Statek osiągać będzie prędkość prawie 19 węzłów. Wyposażony jest w silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 46 MC-C o mocy 9170 kW. Jednostka dysponuje najnowocześniejszym systemem radiowo-nawigacyjnym obejmującym m.in. automatyczny rejestrator danych z podróży tzw. "czarną skrzynkę". Wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi statku można sterować automatyczne.
 
Samochodowiec spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu.
 
Budowa tego statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek spełnia także surowe wymogi towarzystwa klasyfikacyjnego DNV dotyczące klasy lodowej. Ma jedną z najwyższych klas lodowych (powyżej są tylko lodołamacze). Oznacza to, że kadłub i układ napędowy zostały tak zaprojektowane, aby sprostać warunkom zimowym w Zatoce Fińskiej.
 
Seria tych statków finansowana jest z kredytów udzielonych przez PKO Bank Polski S.A. z gwarancjami Skarbu Państwa. Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Krzysztofa Czerskiego i głównego konstruktora Janusza Postka.
 
Głównym inżynierem budowy statku jest Przemysław Kaszubowski, a kierownikiem biura budowy Jacek Partyka. Głównym technologiem budowy statku jest Jerzy Czarnecki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Andrzej Borowski.

"DANUBE HIGHWAY" jest siódmym statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje pięć statków: jeden kontenerowiec o pojemności 4500 TEU oraz cztery Ro-Ro samochodowce.
 
Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2006 - 2008) 31 statków o wartości sprzedaży około 1,5 mld USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |