| strona główna |
dzisiaj jest: 28-03-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 03.11.2006 ‹
 
   
ARCHIWUM

03.11.2006

WODOWANIE RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

3 listopada br. w Stoczni Gdynia S.A. z suchego doku SD I spłynął na wodę kolejny Ro - Ro samochodowiec. Jest to piętnasta jednostka z serii 8168 (na jedenaście jeszcze zakontraktowanych). Statek o nazwie ,,MORNING COUNTESS'' ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej "RAY CAR CARRIERS LIMITED" z Wyspy Man.
Samochodowiec został zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 80%. Było to siódme wodowanie w bieżącym roku.
,,MORNING COUNTESS'' to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15 820 kW przy 105 obr./min. Statek będzie dysponować najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym oraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego.
 
Głównym inżynierem budowy statku jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Władysław Szczepkowski. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Grzegorz Bury. Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje pięć statków: jeden kontenerowiec o pojemności 4500 TEU oraz cztery Ro - Ro samochodowce.
Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2006 - 2008) 31 statków o wartości sprzedaży około 1,5 mld USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |