| strona główna |
dzisiaj jest: 22-11-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 27.11.2006 ‹
 
   
ARCHIWUM

27.11.2006

PRZEKAZANIE DUŻEGO KONTENEROWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

27 listopada 2006 roku w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się uroczystość zmiany bandery na nowo zbudowanym statku. W tym samym dniu zostały podpisane dokumenty handlowe i protokólarne przekazanie armatorowi statku.
Statek będzie czarterowany przez firmę żeglugową ,,MAERSK'' pod nazwą "HIJAZ". Będzie pływał pod banderą liberyjską, a macierzystym portem jest Monrovia.
"HIJAZ" to kontenerowiec komorowy, drugi z serii 8276 (na dwa zakontraktowane) o zdolności przewozowej 4546 TEU(ekwiwalentnych kontenerów 20-stopowych) i nośności 58.000 DWT zbudowany dla armatora niemieckiego MS ,,Viktoria Wulff'' John-Peter Wulff Schiffahrtsgesellschaft mbH & Co. KG. z Kollmar.
Na podkreślenie zasługuje fakt, iż jest to największy kontenerowiec zbudowany w polskich stoczniach. Inne polskie stocznie nie budują tak dużych jednostek tego typu. Statek ma długość ponad 291 metrów i szerokość ponad 32 m, co umożliwia pływanie przez Kanał Panamski. Silnik główny wolnoobrotowy siedmio-cylindrowy typu Man B&W 7 K 98 MC o mocy 40 040 kW wyprodukowany w Korei Południowej pozwalać będzie na osiągnięcie prędkości eksploatacyjnej 24 węzłów. W swych ośmiu ładowniach kontenerowiec będzie mógł przewozić 2019 kontenerów 20-stopowych. Na pokładzie będzie przewoził 2527 kontenerów (ułożonych w siedmiu warstwach), w tym 700 kontenerów (40 stopowych) chłodzonych.
Elektrownia statku składa się z pięciu agregatów firmy MAN/B&W, wyprodukowanych przez Zakłady H.Cegielskiego o łącznej mocy 8 800 kW. Jest to największa elektrownia instalowana dotąd na statkach budowanych w Polsce. W elektrowni tej zastosowano nowatorski system rozdziału energii, który pozwala na zasilanie bardzo dużej ilości kontenerów chłodzonych (największej dotychczas) bez konieczności stosowania wysokiego napięcia. Wymiary statku 8276 są podobne do dotychczas budowanych jednostek serii 8234 - statek jest o ok. 5m dłuższy. Podział wewnętrzny, lokalizacja nadbudówki i jej konstrukcja oraz cały projekt siłowni są całkowicie zmienione i dostosowane do nowej funkcji.
Statek zaprojektowano i zbudowano wg przepisów i pod nadzorem Towarzystwa Klasyfikacyjnego Germanischer Lloyd oraz według wymagań Niemieckiej Administracji Morskiej. Ponadto spełniono najnowsze wymagania IMO dot. Ochrony Środowiska. Statek będzie wyposażony w urządzenia radiowe i nawigacyjne o wysokim, współczesnym standardzie.
Jego budowa finansowana była przez Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Anny Harańczyk.
Głównym inżynierem budowy statku jest Maciej Lisowski, a kierownikiem biura budowy Michał Ringwelski. Głównym technologiem budowy statku jest Dariusz Kozłowski. Jakość wykonania nadzorował inspektor biura jakości Sławomir Krefft.
,,HIJAZ'' jest ósmym statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A.. Stocznia Gdynia S.A ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2006- 2008) 30 statków o wartości sprzedaży około 1,5 mld USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |