| strona główna |
dzisiaj jest: 23-12-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 21.02.2007 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

21.02.2007

WODOWANIE RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

21 lutego br. w Stoczni Gdynia S.A. z suchego doku SD II spłynął na wodę kolejny Ro - Ro samochodowiec. Jest to szesnasta jednostka z serii 8168 (na dziesięć jeszcze zakontraktowanych). Statek o nazwie ,,MORNING CHARISMA'' ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej "RAY CAR CARRIERS LIMITED" z Wyspy Man.

Samochodowiec został zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 80%. Będzie to drugie wodowanie w bieżącym roku.
 
,,MORNING CHARISMA'' to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15 820 kW przy 105 obr./min. Statek będzie dysponować najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym oraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
 
Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek finansowany jest przez armatora z gwarancjami KUKE S.A. Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego.
 
Głównym inżynierem budowy statku jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Władysław Szczepkowski. Głównym technologiem budowy statku jest Piotr Rutkowski. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Andrzej Borowski. Aktualnie Stocznia Gdynia S.A. buduje pięć statków: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz cztery Ro - Ro samochodowce.
 
Stocznia Gdynia S.A. ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2007 - 2008) 27 statków o wartości sprzedaży około 1,3 mld USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |