| strona główna |
dzisiaj jest: 23-12-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 05.04.2007 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

05.04.2007

PRZEKAZANIE ARMATOROWI RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

5 kwietnia 2007r. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się symboliczna uroczystość przekazania armatorowi Ro-Ro samochodowca. Statek otrzymał nazwę "TARIFA". Jego matką chrzestną była pani Yael Ungar - żona właściciela firmy żeglugowej Ray Car Carriers Limited pana Ramiego Ungara.
 
Ceremonię chrztu celebrował ksiądz Edward Pracz - Europejski Koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.
 
"TARIFA" jest szesnastym statkiem z serii 8168 (na dziesięć jeszcze zakontraktowanych). Jego nośność wynosi 21 300 DWT. Będzie przewoził 6600 samochodów osobowych. Został zbudowany na zamówienie armatora "Ray Car Carriers Limited" z Wyspy Man. Statek będzie czarterowany przez szwedzko-norweską firmę żeglugową "Wallenius Wilhelmsen" posiadającą ponad 150 Ro-Ro samochodowców i przewożąc rocznie 4,6 mln aut. Samochodowiec będzie pływał pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau. ,,TARIFA" to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Rozmiary statku odpowiadają 10-piętrowemu i 10-klatkowemu blokowi mieszkalnemu. Łączna powierzchnia pokładów wynosi prawie 5,5 ha. Masa stali użytej do budowy kadłuba i wyposażenia statku to ponad 16 tys. ton. Natomiast łączna ilość farb zużytych do jego konserwacji wyniosła ponad 290 tys. litrów. Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15 820 kW. Statek jest wyposażony w najnowocześniejszy system radiowo-nawigacyjny obejmujący m.in. automatyczny rejestrator danych z podróży, tzw. "czarną skrzynkę" oraz układy automatycznego sterowania wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi. Spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu. Warto podkreślić, że to właśnie za Ro-Ro samochodowiec z serii 8168 Stocznia Gdynia S.A. zdobyła nagrodę "Złotej Kotwicy" na XII Międzynarodowych Targach Morskich "BALTEXPO 2004".
Statek został zaprojektowany w stoczniowym biurze projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Głównym inżynierem budowy statku był Wacław Frączek a kierownikiem biura budowy Jacek Partyka. Głównym technologiem był Piotr Rutkowski. Jakość wykonania nadzorował Andrzej Borowski. Budowa statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV). Jednostka finansowana była przez armatora, z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. ,,TARIFA" jest trzecim statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A. Statek finansowany był przez armatora z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje cztery statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz trzy Ro-Ro samochodowce.
Stocznia Gdynia S.A ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2007 - 2008) 26 statków o wartości sprzedaży ponad 1,2 mld USD i 20 mln EUR.
 

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |