| strona główna |
dzisiaj jest: 23-12-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 29.05.2007 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

29.05.2007

CHRZEST I PRZEKAZANIE ARMATOROWI RO-RO SAMOCHODOWCA "GLORIOUS LEADER"

29 maja 2007r. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się uroczystość chrztu statku Ro-Ro samochodowca. Statek otrzymał nazwę "GLORIOUS LEADER". Jego matką chrzestną była pani Elżbieta Jakubiak - Szef Gabinetu Prezydenta RP.
Ceremonię chrztu celebrowali: David Lau - syn Naczelnego Rabina Izraela oraz ksiądz Edward Pracz - Europejski Koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.
"GLORIOUS LEADER" jest siedemnastym statkiem z serii 8168 (na dziewięć jeszcze zakontraktowanych). Jego nośność wynosi 21 300 DWT. Będzie przewoził 6600 samochodów osobowych. Został zbudowany na zamówienie armatora "Ray Car Carriers Limited" z Wyspy Man. Statek będzie czarterowany przez największego przewoźnika samochodów na świecie, japońską firmę NYK SHIPPING Ltd.. Samochodowiec będzie pływał pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau.
,,GLORIOUS LEADER" to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Rozmiary statku odpowiadają 10-piętrowemu i 10-klatkowemu blokowi mieszkalnemu. Łączna powierzchnia pokładów wynosi prawie 5,5 ha. Masa stali użytej do budowy kadłuba i wyposażenia statku to ponad 16 tys. ton. Natomiast łączna ilość farb zużytych do jego konserwacji wyniosła ponad 290 tys. litrów. Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15 820 kW. Statek jest wyposażony w najnowocześniejszy system radiowo-nawigacyjny obejmujący m.in. automatyczny rejestrator danych z podróży, tzw. "czarną skrzynkę" oraz układy automatycznego sterowania wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi. Spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu. Warto podkreślić, że to właśnie za Ro-Ro samochodowiec z serii 8168 Stocznia Gdynia S.A. zdobyła nagrodę "Złotej Kotwicy" na XII Międzynarodowych Targach Morskich "BALTEXPO 2004".
Statek został zaprojektowany w stoczniowym biurze projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Głównym inżynierem budowy statku był Wacław Frączek a kierownikiem biura budowy Władysław Szczepkowski. Głównym technologiem był Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzorował Grzegorz Bury. Budowa statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV). Jednostka finansowana była przez armatora, z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.
,,GLORIOUS LEADER" jest czwartym statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A. Statek finansowany był przez armatora z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje pięć statków: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz cztery Ro-Ro samochodowce.
Stocznia Gdynia S.A ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2007 - 2008) 25 statków o wartości sprzedaży ponad 1,2 mld USD i 20 mln EUR.
 

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |