| strona główna |
dzisiaj jest: 23-12-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 11.07.2007 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

05.07.2007

CHRZEST I PRZEKAZANIE RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

11 lipca br. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się uroczystość chrztu statku Ro-Ro samochodowca. Statek otrzymał nazwę BALTIC ACE Jego matką chrzestną była pani Solveig Dix - żona szefa holenderskiej firmy spedycyjno-agencyjnej NMT.
Ceremonię chrztu celebrował ks. Edward Pracz - Europejski Koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza. W tym samym dniu zostały podpisane dokumenty handlowe i przekazanie statku armatorowi. Statek będzie czarterowany przez japońską firmę żeglugową MITSUI OSK LINE (MOL).
 
Statek BALTIC ACE będzie przewoził samochody w obszarze Morza Bałtyckiego. Pływał będzie pod banderą Wysp Bahama. Jest to piąta jednostka z serii 8245 (na sześć zakontraktowanych) przystosowana do przewozu 2130 umownych samochodów osobowych japońskiego typu RT-43 (odpowiednik samochodu Nissan-Bluebird).
Ro-Ro samochodowiec zbudowany został na zamówienie firmy żeglugowej RAY CAR CARRIERS LIMITED z Wyspy Man.
Samochodowiec z tej serii jest wielkogabarytowym, wielopokładowym (8 pokładów wewnętrznych) Ro-Ro samochodowcem, do którego załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp rufowych o nośności 70 ton każda. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości ponad 25 m (licząc od dna statku). Znajdują się w niej również pomieszczenia mieszkalne dla 25 osób, w tym 23 członków załogi. Długość statku wynosi 148 m, szerokość 25 m, zanurzenie 7,90 m, a nośność (przy maksymalnym zanurzeniu) 7 750 DWT. Statek osiągać będzie prędkość prawie 19 węzłów. Wyposażony jest w silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 46 MC-C o mocy 9170 kW. Jednostka dysponuje najnowocześniejszym systemem radiowo-nawigacyjnym, obejmującym m.in.
automatyczny rejestrator danych z podróży tzw. czarną skrzynkę. Wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi statku można sterować automatyczne.
 
Samochodowiec spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu.
Budowa tego statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek spełnia także surowe wymogi towarzystwa klasyfikacyjnego DNV dotyczące klasy lodowej. Statek ma jedną z najwyższych klas lodowych (powyżej są tylko lodołamacze). Oznacza to, że kadłub i układ napędowy zostały tak zaprojektowane, aby sprostać warunkom zimowym w Zatoce Fińskiej.
Budowa statku finansowana była przez armatora z gwarancjami KUKE S.A.
Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Janusza Postka. Głównym inżynierem budowy statku był Przemysław Kaszubowski, a kierownikiem biura budowy Jacek Partyka. Głównym technologiem budowy statku był Jerzy Czarnecki. Jakość wykonania nadzorował inspektor biura jakości Andrzej Borowski.
BALTIC ACE jest piątym statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje pięć statków: dwa kontenerowce o pojemności 2700 TEU oraz trzy Ro-Ro samochodowce.
Stocznia Gdynia S.A ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2007- 2008) 24 statków o wartości sprzedaży około 1,2 mld USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |