| strona główna |
dzisiaj jest: 23-12-2024r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » archiwum » 03.08.2007 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

03.08.2007

WODOWANIE NOWOCZESNEGO SAMOCHODOWCA BUDOWANEGO W STOCZNI GDYNIA S.A.

3 sierpnia br. (w piątek) z doku SD II spłynął na wodę kolejny Ro - Ro samochodowiec. Symboliczny cebrzyk wody do suchego doku wlał prezes Zarządu Stoczni S.A. Kazimierz Smoliński. Było to wodowanie piątej jednostki w tym roku w Stoczni. Obecnie trwają intensywne prace wyposażeniowe, aby statek był gotowy w planowanym terminie.

Jest to osiemnasta jednostka z serii 8168 (na osiem jeszcze zakontraktowanych). Statek o nazwie GRACEFUL LEADER ma nośność 21 300 DWT i przystosowany będzie do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie fi rmy żeglugowej RCC Ltd z Wyspy Man.
 
- Statek został zwodowany w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej ok. 85 proc. - powiedział zastępca Dyrektora ds. Budowy Statków Wiesław Kamiński. - To gwarantuje, że jeszcze w sierpniu wyjdzie na planowane próby morskie i gotowy statek wkrótce przekazany zostanie do eksploatacji armatorowi. GRACEFUL LEADER to wielkogabarytowy i wielopokładowy Ro-Ro samochodowiec (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek będzie się odbywać za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 m (licząc od dna statku).
 
Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny fi rmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15 820 kW przy 105 obr./min. Statek będzie dysponować najnowocześniejszym systemem nawigacyjnym oraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO. Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV). Statek fi nansowany jest ze środków armatora, z gwarancjami KUKE S.A.

Statek został zaprojektowany w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Głównym inżynierem budowy statku jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Władysław Szczepkowski. Głównym technologiem budowy statku jest Piotr Rutkowski. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Grzegorz Bury.
 
Aktualnie w Stoczni Gdynia S.A. budowanych jest 6 statków. Stocznia ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2007 - 2008) 21 statków o wartości sprzedaży ponad 1 mld USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2024 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |