| strona główna |
dzisiaj jest: 23-10-2018r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » aktualności » 22.01.2008 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

22.01.2008

CHRZEST I PRZEKAZANIE ARMATOROWI RO-RO SAMOCHODOWCA ,,GOLIATH LEADER''

22 stycznia 2008r. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się uroczystość chrztu statku i podniesienia bandery na Ro-Ro samochodowcu. Statek otrzymał nazwę "GOLIATH LEADER". Matką chrzestną statku była pani Alexia Kleonakos - prawniczka armatora z firmy Holman Fenwick & Willan International.
Ceremonię chrztu celebrował ksiądz Edward Pracz - Europejski Koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.

,,GOLIATH LEADER'' jest dziewiętnastym statkiem z serii 8168 (na siedem jeszcze zakontraktowanych). Jego nośność wynosi 21.300 DWT. Będzie przewoził 6600 samochodów osobowych. Został zbudowany na zamówienie armatora "Ray Car Carriers Limited" z Wyspy Man. Statek będzie czarterowany przez największego przewoźnika samochodów na świecie, japońską firmę NYK SHIPPING Ltd.
Samochodowiec będzie pływał pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau.

,,GOLIATH LEADER'' to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Rozmiary statku odpowiadają 10-piętrowemu i 10-klatkowemu blokowi mieszkalnemu. Łączna powierzchnia pokładów wynosi prawie 5,5 ha. Masa stali użytej do budowy kadłuba i wyposażenia statku to ponad 16 tys. ton. Natomiast łączna ilość farb zużytych do jego konserwacji wyniosła ponad 290 tys. litrów. Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość 20,2 węzła. Silnik główny firmy CEGIELSKI / MAN B&W typu 7 S 60 MC-C ma moc 15 820 kW. Statek jest wyposażony w najnowocześniejszy system radiowo-nawigacyjny obejmujący m.in. automatyczny rejestrator danych z podróży, tzw. "czarną skrzynkę" oraz układy automatycznego sterowania wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi. Spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu. Warto podkreślić, że to właśnie za Ro-Ro samochodowiec z serii 8168 Stocznia Gdynia S.A. zdobyła nagrodę "Złotej Kotwicy" na XII Międzynarodowych Targach Morskich ,,BALTEXPO 200''.
 
Statek został zaprojektowany w stoczniowym biurze projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Kierownikiem projektu statku był Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Władysław Szczepkowski. Głównym technologiem był Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzorował Grzegorz Bury. Budowa statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV). Jednostka finansowana była przez armatora, z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A.

,,GOLIATH LEADER'' jest pierwszym statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A.. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje sześć statków: dwa kontenerowce o pojemności 2700 TEU oraz cztery Ro-Ro samochodowce. Ogółem w 2008 roku Stocznia Gdynia S.A. przekaże armatorom 8 statków o łącznej wartości ponad 481 mln USD.
Stocznia Gdynia S.A ma uprawomocnione kontrakty na zbudowanie (w latach 2008 - 2009) 17 statków o wartości sprzedaży około 900 mln USD i 20 mln EUR.

      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2018 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |