|
03.12.2008
CHRZEST I PRZEKAZANIE ARMATOROWI RO-RO SAMOCHODOWCA ,,SERENITY ACE''
3 grudnia 2008r. w Stoczni Gdynia S.A. odbyła się symboliczna uroczystość chrztu statku i podniesienia bandery na Ro-Ro samochodowcu. Statek otrzymał nazwę ,,SERENITY ACE''. Jego matką chrzestną była pani Yael Ungar - żona właściciela firmy żeglugowej Ray Car Carriers Limited pana Ramiego Ungara.
Ceremonię chrztu celebrował Ojciec Edward Pracz - Europejski Koordynator Duszpasterstwa Ludzi Morza.
,,SERENITY ACE'' jest dwudziestym trzecim statkiem z serii 8168 (na trzy jeszcze zakontraktowanych). Jego nośność wynosi 21.300 DWT. Będzie przewoził 6600 samochodów osobowych. Został zbudowany na zamówienie armatora "Ray Car Carriers Limited" z Wyspy Man. Statek będzie czarterowany przez japońską firmę żeglugową MITSUI OSK LINE (MOL). Samochodowiec będzie pływał pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau.
,,SERENITY ACE'' to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Rozmiary statku odpowiadają 10-piętrowemu i 10-klatkowemu blokowi mieszkalnemu. Łączna powierzchnia pokładów wynosi prawie 5,5 ha. Masa stali użytej do budowy kadłuba i wyposażenia statku to ponad 16 tys. ton. Natomiast łączna ilość farb zużytych do jego konserwacji wyniosła ponad 290 tys. litrów. Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania.
W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.
Statek jest wyposażony w najnowocześniejszy system radiowo-nawigacyjny obejmujący m.in. automatyczny rejestrator danych z podróży, tzw. ,,czarną skrzynkę'' oraz układy automatycznego sterowania wszystkimi funkcjami technicznymi i eksploatacyjnymi. Spełnia najnowsze wymagania Konwencji o Bezpieczeństwie Życia na Morzu. Warto podkreślić, że to właśnie za Ro-Ro samochodowiec z serii 8168 Stocznia Gdynia S.A. zdobyła nagrodę ,,Złotej Kotwicy'' na XII Międzynarodowych Targach Morskich ,,BALTEXPO 2004''.
Statek został zaprojektowany w stoczniowym biurze projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego i głównego projektanta Cezarego Kaczmarskiego. Kierownikiem projektu statku był Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Daniel Pietruszka. Głównym technologiem był Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzorował Sławomir Kreft. Budowa statku odbywała się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV). Jednostka finansowana była przez armatora, z gwarancjami Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A..
,,SERENITY ACE'' jest siódmym statkiem przekazanym w tym roku przez Stocznię Gdynia S.A. Obecnie Stocznia Gdynia S.A. buduje trzy statki: jeden kontenerowiec o pojemności 2700 TEU oraz dwa Ro-Ro samochodowce.
|
|