| strona główna |
dzisiaj jest: 16-08-2018r.
 
  Stocznia Gdynia S.A. » o firmie » aktualności » 25.04.2009 ‹
 
   
AKTUALNOŚCI

25.04.2009

SYMBOLICZNE I HISTORYCZNE WODOWANIE STATKÓW W STOCZNI GDYNIA S.A.

25 kwietnia 2009 r. z suchego doku SD II spłynęły na wodę dwa statki.
Pierwszy statek to kolejny Ro - Ro samochodowiec - dwudziesta piąta jednostka z serii 8168. Statek o nazwie ,,CSCC EUROPE'' ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej "RAY CAR CARRIERS LIMITED" z Wyspy Man.
,, CSCC EUROPE'' to Ro-Ro samochodowiec wielkogabarytowy i wielopokładowy (ma 13 pokładów wewnętrznych). Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: skośnej rampy rufowej o nośności 150 ton i rampy burtowej o nośności 22 ton. Nadbudówka na tym statku jest jednopoziomowa i znajduje się na wysokości 33 metrów (licząc od dna statku). Jego długość wynosi 199,9 m, szerokość 32 m, zanurzenie 10 m. Statek posiadać będzie w pełni sterowany elektronicznie silnik dwusuwowy wolnoobrotowy MAN Diesel typu 7S60ME-C7 wyprodukowany w zakładach H. Cegielski z Poznania. W silniku sterowanym elektronicznie wszystkie procesy tzn. od przygotowania do rozruchu, rozruch, praca w pełnym obciążeniu, a także w stanach awaryjnych będą kontrolowane i sterowane elektronicznie.

Osiągać będzie prędkość ponad 20 węzłów. Statek będzie wyposażony w najnowocześniejszy system nawigacyjny wraz z automatycznym sterowaniem wszystkich funkcji technicznych i eksploatacyjnych. Jednostka spełniać będzie wymogi najnowszych przepisów Międzynarodowej Organizacji Morskiej IMO.
Budowa tego statku odbywa się pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DET NORSKE VERITAS (DNV).
Kierownikiem projektu jest Wacław Frączek, a kierownikiem biura budowy Jacek Partyka. Głównym technologiem budowy statku jest Bolesław Tarnacki. Jakość wykonania nadzoruje inspektor biura jakości Andrzej Borowski.

Natomiast drugi zwodowany statek to kontenerowiec "SATTHA BHUM" - dwudziesty drugi kontenerowiec z serii 8184 o nośności 39 000 DWT i zdolności przewozowej 2700 TEU (ekwiwalentnych kontenerów 20 stopowych). Jest on budowany dla armatora z Wyspy Man ,,Polaris Shipmanagement Company Limited''. W pięciu ładowniach statek będzie mógł przewozić 1200 kontenerów 20-stopowych, a na pokładzie 1500 kontenerów ułożonych w sześciu warstwach, w tym 300 kontenerów chłodzonych.
 
Jednostka budowana jest pod nadzorem i według przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego Germanischer Lloyd.
Kierownikiem projektu statku jest Maciej Lisowski, a kierownikiem biura budowy Michał Ryngwelski. Głównym technologiem budowy statku jest Dariusz Kozłowski, natomiast jakość wykonania nadzoruje inspektor Biura Jakości Sławomir Kreft.
 
Statki zostały zwodowane w wysokim stopniu gotowości technicznej wynoszącej około 85%.
Oba statki zostały zaprojektowane w Stoczniowym Biurze Projektowym pod kierownictwem generalnego projektanta Wojciecha Żychskiego. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż względu na toczący się proces postępowania kompensacyjnego, który zakończyć się ma z końcem maja 2009 roku - biorąc pod uwagę element historyczny - było to ostatnie wodowanie statków w historii Stoczni Gdynia S.A. W tym symbolicznym wodowaniu licznie uczestniczyli stoczniowcy wraz z rodzinami.


 
      Stocznia Gdynia S.A. ul. Czechosłowacka 3, 81-969 GDYNIA, P/301 wpisana do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000060409
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego Kapitał zakładowy spółki w wysokości 916.411.940 zł,
wpłacony w całości KONTO BANKOWE: Bank Pekao S.A. II O/GDYNIA
52 1240 3510 1111 0000 4307 7090 NIP: 5860102352
 
| o firmie| przetargi | kontakt |  
2018 © Stocznia GDYNIA S.A.
| administrator: wyślij pocztę |